De Stadsschouwburg in Groningen vind ik een prachtige plek, maar is dit statige gebouw voor iedere Groninger toegankelijk? Niet altijd, denk ik. De Stadsschouwburg is immers geen buurthuis, waar iedereen zomaar kan binnenvallen. Alhoewel?
Ik zit op dit moment in de bus, ergens in de buurt van Oldenburg. In het donker, tussen allemaal slapende mensen. En ik denk. Denk ik.
Er was eens... Een Pfaff. En heel veel stof.
12 juni 2026Doei gas, tot ziens in het museum!
15 december 2023© 2006 - Ingrid de Vries